Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
4784
View
60
Reply

[Tempatan] Lima beradik berdepan hukuman mati

[Copy link]

Author: Zielathefatlady       Show all posts   Read mode

Author
Post time 16-11-2020 04:06 PM | Show all posts |Read mode


TAPAH: Enam individu termasuk lima beradik didakwa di Mahkamah Majistret Tapah hari ini atas pertuduhan mengedar dadah jenis Methamphetamine dua minggu lalu.
Tertuduh, S Rathiswaran, 23; S Suthentiran,21; S Suridharan, 20; S Suthesan, 18 dan adik lelaki mereka berusia 17 tahun bersama seorang lelaki warganegara Myanmar, Kyaw, 23, didakwa mengedar dadah jenis Methamphetamine seberat 37.2 kilogram (kg) di Mukim Chenderiang di sini, jam 9.15 pagi 4 November lalu.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 39B(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang boleh dihukum di bawah Seksyen 39B(2) akta sama dan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman gantung sampai mati.


Sedih tapi dadah membunuh!

Untitled.png

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 16-11-2020 04:12 PM From the mobile phone | Show all posts
kesian kat mak bapa depa...mesti sedih sangat
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-11-2020 04:17 PM | Show all posts
sarah82 replied at 16-11-2020 04:12 PM
kesian kat mak bapa depa...mesti sedih sangat

itulah sekali 5,

easy money kan sapa xnak.
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Zielathefatlady replied at 16-11-2020 04:17 PM
itulah sekali 5,

easy money kan sapa xnak.

kalau didapati bersalah...hilang 5 anak serentak...silap2 mak bapa depa boleh bunuh diri sebab terlalu sedih
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesian kat parents diorang. Duit banyak pun x guna kalau nyawa melayang mcm tu je. Malangnya ramai yg mudah gelap mata disebabkan duit
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 04:31 PM | Show all posts
Muda-muda lagi plak tuh, camnolah perasaan mak ayah
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 04:35 PM | Show all posts
wow macha breaking bad
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 04:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Hilang 5 anak sekaligus..
Adoi kesian mak bapak
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 04:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Xkan umur 17 tahun pun mengedar..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-11-2020 04:40 PM | Show all posts

betul juga tu terpengaruh breaking bad
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 04:41 PM From the mobile phone | Show all posts
kes ni boleh jd masalah perkauman nanti..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-11-2020 04:57 PM | Show all posts
kelapaparut replied at 16-11-2020 04:41 PM
kes ni boleh jd masalah perkauman nanti..

kenapa pula tu?

bukan tangkap takde bukti

ada dekat 40kg dadah
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 05:01 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 16-11-2020 04:12 PM
kesian kat mak bapa depa...mesti sedih sangat

Tempat ai pun ada gini Sarah. Salah sorang tu bekas murid aiol. Tapi di kelas dia baik dengan aiol. Kalau kena marah pun diam sajork tak melawan. Meka ada 5 beradik, 4 lelaki, 1 pompuan. Yang lelaki sumanya makan dan edar syabu. Pak cikgu, mak kerani. Baik mak pak deols, cuma masalah yang umum ketahui - pak terlalu bekap anak2 bila buat salah. Anak kena penjara (sebab kes lain) pun dibekap bermatian.
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 05:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Hurmmm every parents nightmare dapat ank2 xmenjadi ni
Sian plak kat mak pak diorang ni
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 05:23 PM | Show all posts
Adakah adik-beradik ini merupakan penagih dadah juga?

Adakah mereka perlu mengedar dadah utk menampung keperluan mereka menagih dadah?

Bgamana pula perasaan mak bapak yg lain yg mempunyai anak2 yg menagih dadah yg supplier mrk adalah adik-beradik ni?

Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 05:25 PM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 16-11-2020 05:01 PM
Tempat ai pun ada gini Sarah. Salah sorang tu bekas murid aiol. Tapi di kelas dia baik dengan aiol ...

Patah hati mak bapa depa.. Betul.. Bila back up sangat jadi mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 05:28 PM | Show all posts
bangsa ko tak hisap dadah...
ko jual kat melayu....
mmg hanat dorang ni...
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 05:51 PM From the mobile phone | Show all posts
kelapaparut replied at 16-11-2020 04:41 PM
kes ni boleh jd masalah perkauman nanti..

Apa alasan jadi perkauman? Apa sebelum ni xde melayu atau cina kena cekup mengedar dadah ke?
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 05:56 PM | Show all posts
penagih dadah termasuk bf akak mati od, keluarga dan org sekeliling jd mangsa... korang pulak mati di tali gantung. fair and square.
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2020 06:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Bagus la pengedar kena tangkap..dh 40kg, beratus org jadi addict sebab depa. Ko rasa adil ke idok
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list