Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
3552
View
48
Reply

[Jenayah] Alvin Goh, Addy Kanna ditahan 2 tahun ikut POCA

[Copy link]

Author: CARI-HBZ       Show all posts   Read mode

Author
Post time 1-12-2020 04:07 AM | Show all posts |Read mode
Alvin dan Addy bersama seorang anggota polis ditahan mengikut POCA. FOTO NSTP



KUALA LUMPUR: Dalang utama kegiatan perjudian dalam talian, Alvin Goh dan Addy Kanna, bersama dua lagi anggota polis ditahan mengikut Akta Pencegahan Jenayah (POCA) selama dua tahun.
Alvin atau nama sebenarnya Goh Leong Yeong, akan ditahan di Penjara Simpang Renggam, Johor bersama seorang lagi anggota polis.

Addy Kanna pula ditahan di Penjara Pokok Sena, Kedah manakala seorang lagi anggota polis dari Kontinjen Selangor ditahan di Penjara Bentong, Pahang.

Semua hukuman tahanan selama dua tahun itu diputuskan Lembaga Pencegahan Jenayah (LPJ), Kementerian Dalam Negeri, Jumaat lalu.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed ketika dihubungi mengesahkan penahanan terbabit dan akan mengeluarkan kenyataan dalam masa terdekat.

Terdahulu, Alvin dan Addy ditahan pada 2 dan 3 Oktober lalu oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selepas didapati menjalankan aktiviti penipuan Macau Scam dan judi dalam talian yang mensasarkan mangsa di China dan bekerjasama dengan kartel penipuan di luar negara.

SPRM turut menahan dan soal siasat beberapa selebriti terkenal, pegawai dan anggota polis yang melindungi sindiket ini.

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 1-12-2020 04:19 AM | Show all posts
bapak ah 2 tahun je.
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 04:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Lepas tahun ke dua buat apa?
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 05:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Tahan utk ape ye smpi 2thn.. Nape xbicara terus
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 06:13 AM From the mobile phone | Show all posts
4 orang ni jer kena tahan?
2 tahun jer....amboiiiii....
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 06:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Nk tutup kes ka sumbat 2 ekor ni as kambing hitam??..yg beramai2 terlibat bukit amani tu apa tindakan
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 06:43 AM | Show all posts
2 tahun jerrr
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 06:45 AM | Show all posts
tunggu yang besar pulak kena tangkap... 2 ekor ni pun kira yang besar jugak la kan?
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 06:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Sama level curi nescafe 1 paket jer.
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 07:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau berkelakuan baik boleh keluar awal dok?
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 07:40 AM From the mobile phone | Show all posts
ditahan 2 thn ni tunggu bicara ka? tak dgr pun kes ni dh msk mahkamah..

atau kes bwh POCA ni mmg tk perlu bicara...
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 08:07 AM | Show all posts
They alls ditahan without bicara. Pending investigation. Selalunya io akan request pada lembaga pencegahan jenayah.

Tgkla after 2 years. Lepas atau bicara.
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 08:13 AM | Show all posts
-edited-
2,2 ekor polis tu kena rupa nya

separate penjara
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 08:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Lepas 2 tahun sambung projek scam tipu lagi apa ada hal
oh malaysia ku
apa jd duit duit netijen yg kena scam tu
brg juta juta kena rampas mana
bagi lah pd yg kena tipu
sprm dan polis pun susah aku nak caya
tambah tambah kes imigresen tu
Ya Allah kau ambil lah nyawa penipu penipu ni semua
kalau mereka masih hidup makin byk penipu akan biak
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 08:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Utk training olympic tokyo ek?
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 08:40 AM | Show all posts
wow alvin masuk simpang renggam siap dpt bwk member polis sorg
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 08:46 AM From the mobile phone | Show all posts
yang kena tipu dok kumpul duit berpenat lelah 5-6 tahun.. duit pencen.. si penipu kena tahan 2 tahun je.. syial lah
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 08:50 AM From the mobile phone | Show all posts
nuryakmal replied at 1-12-2020 08:07 AM
They alls ditahan without bicara. Pending investigation. Selalunya io akan request pada lembaga penc ...

Pastu reta benda dorang cemana? Anak2 bini addy kana ni cemana eh kehidupan dorang skrg?
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 09:03 AM | Show all posts
byk komen xtau ape tu poca
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 09:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Pastu semua pakat2 sebok menda lain..kes ini dilupakan..tau2 depa kuar scam balik mcm biasa
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list