Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
666
View
7
Reply

Kenapa Pengiktirafan Pekerja Positif Sangat Penting

[Copy link]

Author: ATSYanaL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 10-1-2021 02:27 PM | Show all posts |Read mode


download.jpg






Memberi pengiktirafan hendaklah dijadikan sebagai budaya dalam perkhidmatan awam, malah ketua-ketua kementerian dan jabatan adalah digalakkan untuk sentiasa mengiktiraf perkhidmatan anggota organisasi agar prestasi perkhidmatan awam dapat terus dipertingkatkan.


Kajian oleh Bahagian Pengurusan Psikologi tahun lalu mendapati bahawa budaya pengiktirafan dalam organisasi perkhidmatan awam perlu ditingkatkan, di mana 45 peratus daripada 1,891 responden mendapati ia masih berada di tahap yang agak rendah.

"Satu dapatan yang turut membimbangkan ialah seramai 49 peratus responden berpendapat pengiktirafan dalam organisasi mereka tidak dilakukan secara adil.


ekspektasi pekerja juga perlu difahami dalam memastikan sistem ganjaran dan pengiktirafan yang efektif, di mana kajian sama menunjukkan penjawat awam lebih menghargai dan menginginkan pengiktirafan yang datang daripada pengurusan atasan atau ketua jabatan berbanding penyelia terdekat atau rakan sekerja.


Bagi memenuhi ekspektasi dan kehendak agar bersesuaian dengan keadaan semasa, setiap ketua dan penyelia perlu lebih bersifat kreatif dan imaginatif dalam mencari kaedah-kaedah terbaik untuk mengiktiraf pekerja dalam organisasi mereka.


Bagaimanapun berkata aspek pengiktirafan harus seiring dengan aspek hukuman, di mana penjawat awam yang disabitkan kesalahan hendaklah dijatuhkan hukuman yang setimpal.

Ia penting supaya dapat memberi pengajaran kepada penjawat awam yang lain agar tidak melakukan kesalahan yang sama.







Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 10-1-2021 02:48 PM From the mobile phone | Show all posts
memang tak adil pun..
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2021 06:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm apc, mmg x adil pun.. Kt tmpt aku, sorg pegawai ni bos nk bg apc kt dia, jd pd thn semasa bos bg la keje byk sikit, tp x buat keje gak, bila bg tugas sampingan kna bersuruh baru buat. Mgkn bos bg atas faktor dia senior tp dia mls buat keje..... adakah pegawaj ni rajin baca surah alwaqiah?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2021 01:57 PM | Show all posts
emma.giggs replied at 10-1-2021 06:12 PM
Mcm apc, mmg x adil pun.. Kt tmpt aku, sorg pegawai ni bos nk bg apc kt dia, jd pd thn semasa bos bg ...

Atau dia kuat main politik ofis?
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 04:48 AM From the mobile phone | Show all posts
I nak reward duit boleh x.. or naikkan gaji ke..
Reply

Use magic Report

Post time 16-1-2021 02:38 AM | Show all posts

Hmmm...

[AceHand SPECTaceLAR]

Zamang sekarang ni iktiraf jer takde makna kalau gaji statik jer... Bonus pulak yilek...!


Jizzz... Klong! Klong!

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-1-2021 12:19 PM | Show all posts
AceHand replied at 16-1-2021 02:38 AM
[AceHand SPECTaceLAR]

Zamang sekarang ni iktiraf jer takde makna kalau gaji statik jer... Bonus p ...

Itulah sebab org kata work smart but dont work hard
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 02:51 AM | Show all posts

Hmmm...

ATSYanaL replied at 17-1-2021 12:19 PM
Itulah sebab org kata work smart but dont work hard

[AceHand SPECTaceLAR]

Bekerjalah dengang ikhlas sepatotnya...


Jizzz... Klong! Klong!

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list