Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
5796
View
89
Reply

Padu! Amy Search Jual Asam Pedas Daging Keting Sebab Bosan PKP 2.0

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-1-2021 02:03 PM | Show all posts |Read mode
Memiliki kepakaran dalam bidang masakan membawa rahmat buat vokalis Amy Search dalam fasa PKP 2.0 ini.


Beliau yang pada mulanya secara suka-suka memasak kerana bosan dan bertanya kepada pengikut di Instagram 'adakah sudi membeli masakannya' kini tak menang tangan.




Kredit foto: IG Amy




Menurut Amy, idea memasak dan menjual tercetus selepas beliau dan isteri, Norish bosan tanpa aktiviti sebaik kerajaan mengumumkan PKP 2.0 dijalankan sehingga 26 Januari mendatang.

Kita fikir apa nak buat. Berkebun sudahm semua sudah, tapi tak boleh ke mana-mana. Jadi, saya cakap pada isteri, masaklah jom. Cuba jual. Tak sangka banyak pula yang minat dan buat tempahan," kata Amy saat dihubungi Gempak.


Memasuki hari kedua, Amy mengaku hidangan Asam Pedas Daging Keting resipi asli miliknya itu telah membuat aktiviti beliau di musim PKP 2.0 menjadi sibuk.

"agi-pagi dah bersilat di dapur. Alhamdulillah, rezeki," kata Amy penuh bahagia.


Sebagai permulaan, Amy memasak sendiri Asam Pedas Daging Keting atau dikenali juga sebagai Beef Shank.


Meninjau IGnya, bapa Nabila Huda itu memasak 10 kilogram daging bagi memenuhi tempahan yang tak disangka. Beliau juga memuat naik video dari awal menumis sehingga hidangan disiapkan buat pembeli




  



Malah, masakan itu semuanya sudah siap ditempah dan slot tempahan sehingga esok (hari ini) sudah penuh.


Setakat ini, Amy hanya beroperasi di Denai Alam dan semua yang membeli perlu mengambil sendiri tempahan mereka. Tempahan pula dibuat dalam kuantiti terhad iaitu sebanyak 50 bungkusan sehari.




  



Sekadar info, Amy memang terkenal sebagai seorang selebriti yang punya kemahiran memasak. Selain Asam Pedas Daging Keting, antara menu padunya adalah Sambal Sardin dan Sup Tulang.




  



Beliau juga memiliki perniagaan Kopi Phewwwittt yang masih aktif dijual sehingga kini.




Sumber: Gempak

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 18-1-2021 02:11 PM | Show all posts
ooo ada asam pedas daging eh ? iols igt ikan jah....
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 02:15 PM | Show all posts
Orix replied at 18-1-2021 02:11 PM
ooo ada asam pedas daging eh ? iols igt ikan jah....

ayam pun hadoooo
lg padu letak daun kesum + bunga kantan
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 02:16 PM | Show all posts
brp rm jual tu? baguslah ada limit 50pax sehari, terjaga kualiti nya
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 02:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedapnyaaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 02:21 PM | Show all posts
kalau yang jual tu Amy Mat Piah ada org nak beli tak?

- netizen
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 02:23 PM | Show all posts
Untunglah retis, jual apa pun laku. Harga yahoods pun orang tak kisah, janji produk retis katanyah.
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 02:26 PM | Show all posts
asam pedas nak buat punya la senang.. blender bahan2 n tumis je biarkan masak sampai pecah minyak.. kowser netizen tu pun nak beli
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 02:47 PM From the mobile phone | Show all posts
HuoJingJue replied at 18-1-2021 02:21 PM
kalau yang jual tu Amy Mat Piah ada org nak beli tak?

- netizen

Jijo juaal ikan kering pung iols sanggup beli..hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 02:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Keting kat malaya sama maksud kat sarawak ke - puting susu pompan? Hebat bang amy ni nyanyi rock pandai masak
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 02:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Orix: ooo ada asam pedas daging eh ? iols igt ikan jah....


Ada. Aiol dok Johor dulu, puas makan bermacam asam pedas. Feveret aiol is tetel, bahagian daging murah (sebab berurat) tapi padu bila dimasak sampai empuk. Rindu asam pedas Johor.
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 02:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Orix replied at 18-1-2021 02:11 PM
ooo ada asam pedas daging eh ? iols igt ikan jah....

Asam pedas daging tetel sedap sis
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 02:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedapnya asam pedas daging

Respek betul kalau rockers lelaki yg pandai masak ni. Amy, din search, awie diorang pandai masak. Lg satu joey bpr tu pun pandai masak.
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 03:13 PM | Show all posts
shernazz replied at 18-1-2021 02:47 PM
Jijo juaal ikan kering pung iols sanggup beli..hahaha

jijo alponso? kan udoh ninggey?
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 03:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Nampak sedap pekat... tp iol x minat asam pedas
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
mesmerize: asam pedas nak buat punya la senang.. blender bahan2 n tumis je biarkan masak sampai pecah minyak.. kowser netizen tu pun nak beli


Tapi susah nak dapat rasa asam pedas yang betul2 kaw sedap. Ai suka asam pedas berempah.
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 03:19 PM From the mobile phone | Show all posts
She-Ra: ayam pun hadoooolg padu letak daun kesum + bunga kantan


Lada hitam, jintan segala rempah jangan dilupa.

Contoh resepi asam pedas kaw berempah:

https://www.rasa.my/asam-pedas-b ... u-mengancam-selera/
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 03:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Kat johor memang dari dulu biasa dapat makan gulai asam pedas termasuk selain ikan. Asam pedas tetel, asam pedas ayam daun kesum johor memang sedap. Kebelakangan ni luar johor pun dah mula buat asam pedas mcm2 ni. Apa pon nengok amy ni memang bagus bab masak. Tak ramai penyanyi lelaki rajin ke dapur.
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 03:27 PM | Show all posts
dua_chzy replied at 18-1-2021 03:19 PM
Lada hitam, jintan segala rempah jangan dilupa.

Contoh resepi asam pedas kaw berempah:

kami joho simple jeee
takde rempah2 bagai.. tambahan daun kesum atau bunga kantan
biasanya kesum utk ikan, kantan utk ayam.. letak dedua pun bisaaa
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 03:36 PM From the mobile phone | Show all posts
She-Ra replied at 18-1-2021 03:27 PM
kami joho simple jeee
takde rempah2 bagai.. tambahan daun kesum atau bunga kantan
biasanya kesum ...

Kat Johor la aiol makan asam pedas berempah sis.

Asam pedas asli Johor ai pernah rasa but kurang gemor banding asam pedas berempah. Teknik masakan Melayu gabung rempah India akan menghasilkan asam pedas kaw2 leting bak anggg.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list