Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
2852
View
20
Reply

Tak Ziarah Kubur Abam, Tak Bermakna Hidayah Lupa

[Copy link]

Author: Cari-Saiful       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-1-2021 02:40 PM | Show all posts |Read mode
Balu arwah Abam, Hidayah akan terus berjuang dalam membesarkan anak tunggal mereka, Syed Uthman Hamzah al-Juffrey.


Katanya walaupun suami dah tiada di sisi, namun semangat Abam menemaninya dalam setiap tindakan dan keputusan yang dilakukannya.


Foto: IG




"Kekuatannya, keberaniannya dan semangatnya ku pinjam... Ku akan terus mendukung namamu hingga ke syurga kelak selagi hayatku masih ada dan menjadi bidadarimu hingga ke akhirnya."


Luahan itu adalah sempena hari jadi arwah Abam pada Selasa.




  



Tambah Hidayah dia sentiasa mengirimkan doa dan tak akan pernah lupa dengan arwah walaupun tidak mengunjungi pusara suaminya itu.


"Tidak semestinya tidak pergi ke tempatmu (pusara), ku lupakan mu... Tidak, setiap masa, setiap saat dan setiap detik tidak pernah ku lupa.


"Akan ku selitkan namamu dalam doaku dan setiap sujudku. Al-Fatihah untukmu imamku, Syed Umar Mokhtar."




  



  



Hidayah juga berjanji untuk menjaga dan membimbing anak mereka menjadi seorang yang soleh.


Hidayah dan Abam berkahwin pada 2017.




  



Arwah Abam meninggal dunia akibat demam panas pada 10 Februari tahun lepas. -CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 20-1-2021 03:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Yelah... Takkan nak ziara masa pandemik ni
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 03:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia nulih kat soc med tu untuk mengkome dan untuk keluarga & kengkawan arwah yang ngutuk dia. Asal besday jerk banyak drama, baru lagi kan.
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 06:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Halaaaa...sedekah al-Fatihah dan doa kt arwah selalu..pegi kubur bukannya wajib pn...sekali sekala ok laa,nk bersihkn kubur..choiiiii~

Better laa drpd duk meratib jah..hidup kena teruskn utk anak..y duk kalut suh pegi kubur ni dah kenapa?
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 07:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Diaorg ni kalau x pergi kubur terus kata x ingat. Akak dah 4 tahun x pergi kubur ayah, makwe & atok. Tp mereka bertiga tetap dalam ingatan akak. Dari jauh kita rajin2 sedekahkan doa dan ayat2 suci Al-Quran cukup selain sesekali buat amal jariah atas nama mereka.
Adakah isteri dan anak2 Ustaz Haron Din  dilupakan oleh isteri dan anak2nya sebab dia dikebumikan jauh di bumi Amerika?
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 07:22 PM | Show all posts
Dia kan sibuk dgn bisnes n jaga hamzah. tu yg lain tu duk ngutuk2 kata dia lupa. ntah2 setiap minit dia doakan utk arwah, mana kita tau kan. kadang2 menyampah dgn mereka2 yg berkuntum mengutuk mencerca kat ig org ni
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 09:05 PM | Show all posts
Kesian tengok muka anak yatim.Semoga ko sentiasa dilimpahi rezeki dan kebahagiaan dan kemudahan hidup ko.
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2021 01:42 AM From the mobile phone | Show all posts
TabletSusu replied at 20-1-2021 07:22 PM
Dia kan sibuk dgn bisnes n jaga hamzah. tu yg lain tu duk ngutuk2 kata dia lupa. ntah2 setiap minit  ...

Memang nampak dia bersungguh2 cari rezeki kan.. mcm2 bisnes & ig review dia buat. Semoga Hidayah, Hamzah & keluarga mereka dipermudahkan segala urusan mereka.
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2021 09:56 AM | Show all posts
Pedulikan mereka dik...
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2021 10:20 AM | Show all posts
zaman sekarang sembahyang, baca alquran, ziarah kubur, semua kena post. buat bukti. tah papeeeeee
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2021 11:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Sedih tgk video die upload yg ade suara arwah...
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2021 11:57 AM | Show all posts
adoi yg pergi tetap pergi...yg hidup ni kene teruskn hidup...xg kubur x post dlm ig psl abam xsemestinye die dh lupekn abam...die kene move on lh xkn nk hidup dlm kenangan bersama abam...ni klu dayah ni nk kawin lg mau merempan semua...patutnye dayah buat bodo je jgn dilayan semua2 yg mengata tu...hidup bahagia dgn ank die...klu dpt lelaki baik kawin je xsalah pun...xkn asyik nk meratib hiba dlm ig
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2021 02:24 PM | Show all posts
cantik plak tgk dia dlm video last tu...
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2021 02:28 PM | Show all posts
alahai
nnt kalau dayah ni kahwin lain
dia kena meratib pasal arwah ni sampai AJM kah?

tak tunjuk tak bererti tidak mengingati dan tidak berdoa
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2021 08:30 AM From the mobile phone | Show all posts
gekkou replied at 21-1-2021 02:28 PM
alahai
nnt kalau dayah ni kahwin lain
dia kena meratib pasal arwah ni sampai AJM kah?

Weyyy.... Dayah klu kawen lain... Samapi mati di kata....
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2021 08:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Adakah agama islam ajar, kalau ingat org meninggal, wajib pegi kubur? Tak de kan? Agama melayu je yg ajar mcm ni... tak payah kau nak layan samgat penganut agama melayu ni dayah oiii... setiap lepas solat kau doakan dia, itu sangat afdhal... kira untung sangatlah arwah... jgn lupa ajar anak doakan ayah dia juga ye? Itu saham arwah.
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2021 02:04 PM | Show all posts
sekadar pegi kubur boleh tolong orang yg dah meninggal tu ke?
doa anak soleh/solehah dalam setiap solat daripada mana2 tempat untuk orang2 yg dah tiada tu tak sampai ke?

soalan2 ni untuk orang2 yg bongok ingat tak gi kubur dah jadi manusia yg teruk..
come on la... wake up people.
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2021 11:31 PM | Show all posts
cantik jgk ye dayah ni..yg suka komen life hidup org ni, x de keje agaknya..sibuk je
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2021 11:54 PM | Show all posts
semoga dipermudahkan segala urusan dan kehidupan dayah dan hamzah, dikurniakan rezeki yang melimpah ruah. aminnn insyaAllah
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 02:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Betul boleh je doa time solat{:childlike
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list