Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
42970
View
896
Reply

Rita, Aidil Berbalas Posting Soal Nafkah Anak - Siapa Yang Reka Cerita?

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 25-1-2021 12:19 PM | Show all posts |Read mode
Kisah penceraian pelakon, Rita Rudaini dan pemain bola sepak, Aidil Zafuan sebelum ini pernah mencetuskan kontroversi hangat.








Konflik di antara mereka semakin diperkatakan apabila Rita Rudaini membuat tuntutan nafkah anak di mahkamah beberapa tahun lalu.


Terbaru, Aidil Zafuan menerusi Instagram menafikan dakwaan dia telah mengabaikan tanggungjawab kepada dua orang anaknya iaitu Airit Rayyan Rizqin dan Airit Qaqa Arjuna. Dakwaan ini timbul apabila Aidil dikatakan membuat pernyataan pendapatan kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).








Menurut Aidil, selama ini telah memberi nafkah setiap bulan tanpa gagal kepada anak-anak seperti mana yang telah ditetapkan mahkamah.


Malah, dia mempunyai semua bukti pembayaran yang telah dibuat.



















Kredit foto: IG Aidil




Sementara itu, Rita pula menjelaskan yang dia tidak pernah cakap Aidil tak bayar nafkah kepada anak-anak mereka, tetapi jumlah nafkah yang diberikan itu dilihat masih sama sejak anak umur 1 tahun hingga sekarang yang sudah besar.




















Bagaimanapun, Rita sempat mengucapkan rasa syukur kerana pada tahun 2013 telah menerima nafkah keperluan anak-anak sebanyak RM3,000 yang pada ketika itu berumur 1 dan 3 tahun. Tapi untuk taun 2021 Rita sekali lagi berteka-teki.






















Kredit foto: IG Rita




Rita yang mengakui terkejut membaca luahan bekas suaminya itu terpaksa bersuara walaupun selama ini banyak berdiam dan menguruskan semuanya sendiri.




Sumber: BeautifulNara

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 25-1-2021 12:35 PM | Show all posts
tak yah la nak cover berita nih.... mmmm....
iya kan aja la hak2 rita tu..
dia yg betul, dia yg sempurna... segala2nya la...

da tahun 2021 pun masuk meratip benda sama...
tetap aja ni sampai bang jamil mampussss...
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 12:36 PM From the mobile phone | Show all posts
3k sebulan utk 2 org anak tu dia anggap kecik?
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 12:40 PM From the mobile phone | Show all posts
3k just utk 2ketul anak ko cakap xcukup ke?? Hey,mak ai jaga anak 7org dgn duit sebanyak tu..elok jah pegi sekolah,dpt baju baru,cover makan minum,siap boleh byr bil letrik etc..ko 3k utk jaga 2ketul anak pun nak bising ke?? Xreti bersyukur? Ntah2 2k utk blnje diri,1k utk anak2..xfaham ai dgn perangai betina nih..

Ai xside jantan tu tp logical thinking,anak 2ketul jah..bkn 10ketul..dia pn ada pendapatan sndiri kan..xkan laa dgn anak pun nak berkira..kalau mcm tu,xyah bela anak..bg jah kat sapa2 y nak anak..rengsa ai dgn makpak y cerai,kena jaga anak tuptup merempan kt socmed mcm anak2 tu liability..
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 12:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Tekejut iols tengok ahjussi GY ingatkan tengok wallpaper sendiri

Bila la nak berdamai deme berdua ni. Ya ampunn udah 2021 sis
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 12:42 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau edel mintak balik anak nak jaga so that dia xpayah bg duit utk royani ni jage agak2 nk ke tak? bnyk berbunyik sngt ka tak cukup2
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 12:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Yang penting netizen kena tahu yang aidil bayar nafkah
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 12:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Moral of the story:

Jgn sesekali gaduh dgn rota hatta kau baru keluar clarifying statement setelah berdiam diri hampir 10 tahun pun. Kau takkan menang punya, dia tratatata bukan kat mulut je tp di ig stories juga, ujung2 kau adalah zarema yg tulis gitu. Dendam kesumat tak abis kaedahnya.
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 12:47 PM | Show all posts
anak dia sek internasionalll khuenn, sbb tu dia rasa tak cukupp..cer sek kan je anak tu kek sek keb biasa..
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 12:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Nafkah without perhatian bapak ape la nikmatnya..
Emosi anak tu xtau la camne kan.. Sedih fikir anak2 dia
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 01:00 PM | Show all posts
alah alah alah sama je dedua.. kaki meroyan kat media


Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 01:07 PM | Show all posts
3K... banyak dah untuk marhaen macam i ni...

tapi yelah, rr bukan marhaen...

semoga rr akan lebih bersyukur lepas ni... manetau in future diaorang  berdamai jadi a big hepi family kan
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 01:13 PM From the mobile phone | Show all posts
sangat x cool ye citer psl hal rumahtangga dkt socmed.. gossip2 mcm ni selevel sesangkak dgn gossip2 tibaiunta acah2 retis..
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 01:29 PM | Show all posts
Yg sebenarnya nafkah batin yg x cukup..
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 01:31 PM | Show all posts
jamilahpropa replied at 25-1-2021 12:52 PM
Nafkah without perhatian bapak ape la nikmatnya..
Emosi anak tu xtau la camne kan.. Sedih fikir ana ...

sok edel dah tua berkedut klu panjang umo baru dia teringat2 kat anak dia...
la ni dok ulit anak2 dgn bini baru jela dah tu depan mata dia
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 01:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Cilakak acikrit pakai gambar pakwe meols buat wallpaper wasep
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 01:36 PM From the mobile phone | Show all posts
meah_kelabu replied at 25-1-2021 12:42 PM
kalau edel mintak balik anak nak jaga so that dia xpayah bg duit utk royani ni jage agak2 nk ke tak? ...

I yakin dia xnk bg aidil jaga..

Nasihat dkt parent yg bercerai berai ni rendahkan ego & communicate each other..ltk tepi isu korg berdua demi anak..kalau nk ikutkn dendam smp mati pn xkn habis..melainkn berlapang dada itu takdir korg berdua.

Percayala anak2 akan terkesan dgn perbuatan kita..I ckp berdsrkn pengalaman..anak smpikn dpn ayah tkt nk tnjk muka excited jmp ayah, nk salam ayah pn takut..sbb sudah dipesan oleh mak jgn salam dgn ayah



Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 01:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak aiii 3k utk 2 org anak umur 1 & 3 tahun.... bersyukur lah rita. Org lain 3k tu buat belanja anak utk 5 org. Sedih tgk
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 01:37 PM From the mobile phone | Show all posts
pilot replied at 25-1-2021 01:31 PM
sok edel dah tua berkedut klu panjang umo baru dia teringat2 kat anak dia...
la ni dok ulit anak2 ...

Kannn.. pulak tu anak dia yg sulung tu sebijik muka aidil.. Takkan la x teringat, takde usaha jumpa anak, anak pertama plak tu.. Pelik aku pk manusia macam ni boleh hidup tenang.. Org mcm ni tahap pentingkan diri tu sama level ahli politik la senang cakap haihhh
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2021 01:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Rita kalau baca ni...

Jgnlah berbalas komen dgn Aidil. Jgn risau, kita nmpk awak menjaga ank2 dgn baik. Hiduplah dgn bahagia dan di kenang2 kisah lama atau bandingkan layanan aidil dgn ank2.

Ank2 takkan lupa jasa u, rita. And Allah juga ada.

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list