Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
881
View
13
Reply

Mohon sesiapa respons ini

[Copy link]

Author: AminKama816       Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-2-2021 04:51 PM | Show all posts |Read mode
Assalamualaikum. Saya ada masalah tentang saya didiskriminasikan oleh bapa. Bapa saya seorang yang tegas. Tetapi hanya marah saya dan abang saya sahaja kerana pilih kasih kami dan adik - adik perempuan kami. Saya sentiasa tidak selesa dengan keadaan ini. Saya hanya menenangkan diri saya dengan menulis tentang bapa saya yang memilih kasih di atas kertas. Saya tidak beberapa senang dengan Bapa saya. Saya benci.

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 22-2-2021 05:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Mohon @Acikgomen dtg mengadap..hihihi
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2021 05:32 PM | Show all posts
adik masih sekolah darjah berapa?  
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2021 05:41 PM | Show all posts
hmmmm.... masalah dia skrg ni masalah yg tidak jelas
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2021 05:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Perasaan je tu ... sebenarnya mak ayah tu tiada pun niat nk pilih kasih...
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2021 05:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Mungkin adik boleh terangkan apa yang membuatkan adik benci dengan Ayah adik?
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2021 05:53 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 22-2-2021 05:32 PM
adik masih sekolah darjah berapa?

Darjah 5 rasanya.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2021 06:01 PM From the mobile phone | Show all posts
cuba adik tulis surat apa perasaan adik dan bagi senyap2 pada ayah adik. my friend did this and it works. apapun moga dimudahkan urusan dikk
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2021 06:09 PM | Show all posts
Awak lelaki dan bapa awak pilih kasih sbb sayangkan adik-beradik perempuan, itu yg awak rasa?
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2021 06:40 PM | Show all posts
Perasaan membenci ayah jgn lama diperamkan di dlm hati.  Itu tidak baik, akan timbul nanti isu menderhakai kpd orang tua dn akan memberi kesan hubungan  keluarga di blkng hari.

Tak ade masalah yg tak dpt diselesaikan.  Cuba adik muhasabah diri,  ape  yg adik katakan ttng sikap ayah yg pilih kasih itu.   Adakah adik ni seorang yg degil, tak  pandai dlm pelajaran atau selalu  lakukan aktiviti2 yg ayah tak berkenan.  Selalu kena marah ke, kena 'buli'  oleh ayah atau bagaimane?   Cuba adik buat satu diari peribadi dn catatkan satu persatu perasaan tak puas hati  terhadap ayah.  

Kalau adik  sering dimarahi  kerana nakal atau degil,  berubahlan  agar mendengar kata dn  buktikan kpd ayah kalau adik juge seorang anak yg baik dn soleh.  Selalu mengaji tak di rumah.  Ini penting kerana  seorang ayah akan  sejuk hatinya  jika  lihat anaknya mengaji,  esp lepas maghrib.  Waktu maghrib,  ikut  solat berjemaah  dgn ayah.  Inilah langkah permulaan adik boleh  menjentik  dn sejukkan perasaan ayah terhadap adik.  Percayalah  dn cuba  berbuat sesuatu  yg boleh  mengambil hati ayah.  

Jika adik ada keberanian, cuba tulis surat terbuka kpd ayah, minta maaf kpd ayah terlebih dahulu.  Nyatakan  segala ketidakpuasan hati adik  atas sikap  ayah yg adik rasa  pilih kasih.  Andainya  adik  ni tergolong  kpd  anak  yg kurang cerdas dlm pelajaran,  kejutkan ayah dgn  kata2 pujukan  kalau satu hari nanti anak yg kurang pandai  inilah yg akan menjaga  ayah di hari tua.  Atau adik  minta ayah beri  peluang supaya  bersikap adil kpd adik.  Anak pompuan atau lelaki, adik tetap anak ayah,  tetap membawa bin ayah ke mana2.  Adik juge boleh mengadu kat ibu, minta  ibu  nasihatkan ayah. Semoga hubungan adik dgn ayah  kembali jernih.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2021 07:06 PM | Show all posts
rs mmg lumrah manusia je tu...amik je ati...tp jgn amik lama sgt....redha...lama2 ok je...hidup lah berlandas kan Allah yg satu...pasti hati kita bersih
Reply

Use magic Report

Post time 23-2-2021 12:51 AM | Show all posts
jangan benci lama2 dik... nanti yg dibenci tu  lah yang akan dirindu... kalau adik nak menangis.. menangis aje... mungkin sekarang ayah adik tgh stress... ter lampau banyak perkara yang difikirkan... sabar ye dik.. nanti sekolah dah buka... boleh jumpa kawan2...  x pun, adik ajak ayah jalan2 kat taman... boleh beriadah bersama2..  moga adik makin bahagia dengan keluarga...
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 03:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Jangan pernah membenci sesiapa lebih2 lagi mak dan ayah.
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 11:32 AM | Show all posts
Jangan fokus membenci, ianya hanya akan memburukkan emosi sendiri. sebaliknya fokus terhadap diri sendiri
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list