Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
8932
View
78
Reply

“Siapa Pun Bakal Ibu Baru Maryam, Jangan Panggil Mummy Atau Mama”-Pesan Mawar Kepada Fizo Omar

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 1-3-2021 02:21 PM | Show all posts |Read mode
Perkongsian pertanyaan netizen di Instastory bekas isteri kepada pelakon Fizo Omar iaitu usahawan Mawar Abdul Karim menarik perhatian.


Menerusi ruangan Ask Me Question di Instastory Mawar menerima pertanyaan daripada netizen yang ingin mengetahui perasaannya sekiranya bekas suami berkahwin buat kali kedua.


"Cikyam (Maryam) marah daddy dia kahwin lain. Kak Mawar pula?" tanya individu tersebut.




Kredit foto: via mStar Online




Menjawab pertanyaan tersebut, usahawan berusia 32 tahun itu berkata dia pasti berasa gembira sekiranya Fizo atau nama sebenarnya Wan Hafizol Wan Omar bertemu jodoh baharu.


Akui serba kekurangan, Mawar mendoakan agar bekas suaminya itu bertemu dengan jodoh yang sesuai serta sempurna selain berharap apa yang terjadi antara mereka sebelum ini tidak diungkit semula.


"Untuk Maryam, kak Mawar tak pernah tanya sebab dia belum faham. Bagi kak Mawar pula, tak marah sebab kalau bapa Maryam nak kahwin... lagi gembira dan cepat-cepat kahwin lagi bagus.


"Kita sokong semoga bapa Maryam bertemu jodoh yang sesuai dan sangat sempurna. Kak Mawar tak sempurna serba kekurangan, kak Mawar sentiasa mendoakan yang terbaik untuk semua.


"Bagi kak Mawar dan bapa Maryam, benda yang lepas tidak perlu dikenang. Masing-masing ada kehidupan sendiri. Tidak perlu menjaja benda yang lepas, biar orang nilai diri kita sendiri," katanya.


Mawar mendirikan rumah tangga dengan Fizo pada November 2013 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan bernama Wan Maryam yang kini berusia empat tahun.




Kredit foto: via mStar Online


Ikatan perkahwinan selama enam tahun pasangan itu terlerai apabila Fizo melafazkan talak satu terhadap Mawar pada 10 Julai 2019 di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Langat, Seksyen 9, Bandar Baru Bangi.


Dalam pada itu, Mawar sempat memberi pesanan kepada mana-mana wanita yang bakal berkahwin dengan Fizo agar tidak membahasakan diri dengan panggilan istimewa antara anak dan ibu dengan Maryam.


"Kepada sesiapa pun bakal ibu baru Maryam, yang pasti jangan panggil mummy atau mama sebab panggilan itu khas buat kak Mawar. Bukan apa dik, biarlah panggilan itu buat anakanda Maryam seorang.


"Sebab Maryam sangat istimewa buat saya. Panggilan pun sangat bermakna buat kita," ujarnya. -CARI


Sumber: mStar Online

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 1-3-2021 02:40 PM From the mobile phone | Show all posts
ARTIS KE PON MINAH NI HOIIIIIIIII SRP PASS KE IDOOOKKKKKKK
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 02:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Mummy Insecure
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 02:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah tu,kalau ko y kawin,maryam tu pn xleh laa pggil laki baru tu daddy/papa/ayah etc...watevaa laa..n utk ckp anak xfaham apa2,tu salah ek..budak2 skrg cerdik lg drpd makpak..dorg amati keadaan sekeliling dorg,dorg belaja drpd situ..nak2 umur maryam ni dah 4thn,lebih drpd faham n reti daa..never ever underestimate children's brain and thought yeee..
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Eleh..kiranya aku la yg betul2 move on bebanding cik mawar ni ye..

Sbb aku xkisah anak aku pgl org lain mama janji xsama pgl aku ibu.. gpon anak aku pon nak dapat bapa baru.. so dia xpanggil yg sama dgn bapak asal dia
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Alahaiiiii... X ilang la title tu. Dh tntu tu ank ko. Xkn nk pggil mak tiri makcik..
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:11 PM | Show all posts
pagil ibu atau umi boleh ke...
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:13 PM | Show all posts
wow annoyingnya syarat mawar......
whatever it is, ppuan tu tetap mak tiri dia..
kalau dpt adik, adik beradik kandung lg.. go dai mawar buat syarat ni..
tiber iols menyampah kat dia walaupun selama ni suka je tgk sheol cantik..
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Lol kan maksud mawar berduri tu takleh pgl mamy or mama. Pgl mak ibu bonda mesti la boleh.. So nanti jgn lupe pgl mak kat azar ye haha..
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:38 PM | Show all posts
Nak kena panggil auntie ker? Habistu bf chuols yang bakal jadi bapa tiri Cikyam nanti kena panggil uncle la?

Ker boleh panggil ibu/ummi?
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 04:31 PM | Show all posts
so nak buat apa lepas ni?
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 04:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau maryam panggil ibu baru dia tu mummy/mama takde salahnya pun. Tu tandanya maryam hormat pd ibu baru dia, darjat pun dh sama mcm ibu kandung kot...
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 04:45 PM From the mobile phone | Show all posts
sfrnna replied at 1-3-2021 03:11 PM
pagil ibu atau umi boleh ke...

Boleh la kot asalkan bukan mummy atau mama.

Ramai je yg camni nak plak kalau duda kawen janda yg dedua ada anak.
Pastu ank kandung masing2 mmg panggil dorang mummy/daddy so sbb nak jaga hati pihak ex kena la guna panggilan lain.
Cth bila jd mak tiri kenala panggil ibu ke umi ke makcik ke mak ke apa.
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 04:48 PM From the mobile phone | Show all posts
mieymiey replied at 1-3-2021 03:38 PM
Nak kena panggil auntie ker? Habistu bf chuols yang bakal jadi bapa tiri Cikyam nanti kena panggil u ...

Kalau bf tu jadi laki dia kena panggil ayah de kot huhu
Cam arwah mak iols panggil ayah tirinya ayah de(ayah muda kot)
Iols pun panggil mak tiri iols makcik je anak dia panggil dia ibu.
Tu pun jd mak tiri iols 2 tahun lebih je pastu ayah iols meninggal.
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 04:49 PM From the mobile phone | Show all posts
amaran utk azar azmi hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 05:02 PM | Show all posts

Macam dalam Takdir yang Tertulis tu laaa.
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 05:03 PM From the mobile phone | Show all posts
aemon replied at 1-3-2021 04:49 PM
amaran utk azar azmi hahahaha

bkn dh break ke...lama x show off kt ig masing2
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 05:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Pakat dok warning azar ni mslhnya abe jo masih dgn mek ja ke?
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 05:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau fizo kawin baru,maryam panggillah dia ibunda atau umi.
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
maksud takleh panggil mummy mama tu spesifik kepada panggilan tu ke atau tak kira apa2 panggilan yg bermaksud ibu tak boleh guna? kang kena batang hidung sendiri br tau ko belaki dulu pastu pijo suruh cikyam panggil pakcik je
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list