Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
16719
View
167
Reply

[UPDATE] Suhaimi Saad ADA HATI rupanya dengan Neelofa, Siap Sayang-sayang

[Copy link]

Author: piao       Show all posts   Read mode

Author
Post time 28-4-2021 06:58 AM | Show all posts |Read mode
Edited by piao at 1-5-2021 05:41 AM

Suhaimi Saad ADA HATI rupanya dengan Neelofa, Siap Puji

Baru-baru ini hangat disosial media mengenai kes seorang selebriti yang telah mengadakan majlis perkahwinannya, dan majlis tersebut didapati telah melanggar SOP yang kerajaan ditetapkan.

Timbul pulak ketidak puashatian netizen mengenai majlis yang berlangsung itu, mengangap pihak kerajaan 'double standard' terhadap golongan kayangan.


[UPDATE] tak yah risau la.
takdenya aku nak rampas bini orang.

bini aku pun cantik,baik,lentik.
aku cuma nyatakan sokongan.
takyah nak buat isu sangat.

jom sambung ngaji.

#support
#isu
#viral
#neelofa
#mosus
#takdemodal
#suhaimisaad
#isusemasa

Manakala timbul lagi kes baharu mengenai seorang peniaga burger di hadapan rumah yang telah di saman sehingga 50 ribu.

Disini timbul tanda tanya, adakah wajar peniaga burger itu disaman sehingga 50 ribu dan manakala pihak yang mengadakan majlis itu disaman 60 ribu.

Sekali lagi Suhaimi Saad berkongsi pendapat beliau dan tetap menyokong tindakan Neelofa itu kerana membantu bayarkan saman peniaga burger itu.

Neelofa tawar bantu bayar kompaun peniaga burger


Neelofa (kanan) bersedia untuk membantu Wan Mohd Faisal membayar jumlah kompaun yang dikenakan kepadanya. - Foto NSTP

Kota Bharu: "Saya menghargai tawaran Neelofa yang mahu membantu menyelesaikan kompaun RM50,000 yang dikenakan kepada suami," kata Norlaili Shafien, 37.

Bagaimanapun, Norlaili berkata, buat masa ini dia dan suami berbincang untuk menunggu jumlah kompaun sebenar yang dikenakan kepada mereka.

"Jika jumlah yang perlu dibayar terlalu banyak dan kami tidak mampu membayarnya, maka kami akan menerima tawaran itu," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Norlaili, isteri kepada peniaga burger, Wan Mohd Faisal Wan Kadir, 38, dikenakan kompaun RM50,000 atas kesalahan berniaga lebih masa di hadapan rumahnya di Kampung Rambutan Rendang, di sini, pada 11.10 malam kelmarin.

Katanya, peguam Noor Neelofa menghubunginya pada 5.30 petang tadi yang memaklumkan selebriti terkenal itu mahu membayar jumlah kompaun dikenakan kepada mereka.

"Peguam berkenaan meminta saya menghubunginya kembali jika saya bersetuju untuk menerima tawaran itu.

"Saya berterima kasih kepada Neelofa kerana sudi membantu kami, namun buat masa ini saya dan suami mahu menunggu keputusan rayuan kompaun," katanya.

Selain Noor Neelofa Mohd Noor, 32, Norlaili berkata, Pencetus Ummah (PU) Azman juga turut menghubunginya pada 5 petang tadi.

"PU Azman juga mahu menghulurkan bantuan untuk membayar jumlah kompaun yang dikenakan kepada kami.

"Saya terharu dengan tawaran itu kerana pada masa yang sama kami juga menerima panggilan daripada penyanyi rap, Caprice pada 10.30 malam tadi.

"Selain tiga selebriti ini, kami menerima lebih 100 panggilan daripada rakyat negara ini dan kesemuanya mahu membantu," katanya.

Menurutnya, dia tidak menyangka terlalu ramai yang prihatin untuk memberi bantuan dan simpati dengan nasib menimpa dia dan suami.

Media semalam melaporkan, seorang peniaga burger meluahkan rasa kecewa apabila dikenakan kompaun RM50,000 oleh polis bagi kesalahan berniaga melebihi had masa yang ditetapkan.

Wan Mohd Faisal yang menjalankan perniagaan itu di hadapan rumahnya di Kampung Rambutan Rendang, di sini, memaklumkan dia didatangi beberapa anggota polis ketika sedang menyiapkan tempahan pelanggan 11.10 malam kelmarin.



Perkongsian dari Suhaimi Saad Di Instagram

  


mosusofficial
walaupun lofa dah berpunya,
abg tetap support lofa.
sebab lofa ada otak dan hati.

tak macam menteri2 dan pemimpin2 yang ada hari ni.

ada hati,tapi mati.
ada mata,tapi tak nak melihat.
ada telinga,tapi tuli.

time pilihan raya bukan main berjanji.
nak tegakkan islam lah.
nak tegakkan keadilan lah.
nak bela melayu lah.
nak bela rakyat lah.

kau ingat hidup dan jawatan kau tu main2 ke..
rakyat akan tuntut tau tak.
tuhan akan balas.

tua saja ja.
tapi pakat bodo habih.

#lofa
#rakyat bela rakyat
#ramaipemimpinbuta
#nomorerespect
#pemimpinpengecut

Selain daripada itu Suhaimi Saad turut berkongsi 'teaser' MV terbaru beliau yang akan di lancarkan pada bulan depan Mei 2021.

  


Sumber:https://www.instagram.com/mosusofficial/
-Piao







Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 28-4-2021 07:04 AM From the mobile phone | Show all posts
jahburger ada otak dan hati?
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:08 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:10 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:11 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:11 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Kahkahkah
Nak jugak disebut sohai ni
Boleh jd headline portal sangkak nak view
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:16 AM From the mobile phone | Show all posts
user.name replied at 28-4-2021 06:08 AM

Apa gila mamat ni?
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Selalu yg minat jahlop mesti IQ cetek dangkal kan
Heloklah dgn penyembah sheols tu
Macam sifir diva AA, dua kali lima lima kali vavi
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:21 AM | Show all posts
wah untung jadi nolopa
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:21 AM | Show all posts
ala dia ni amik kesempatan je...publisiti free....tgk now dh msuk cari...
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Dgn benang ni aku percaya tt mmg tololwers tegar sohai. Baik kita ignore je. Tak pyh kasi perhatian kt jntan takguna dan tololwers dia.
Kita buat cmana jeni penyembah jah buka benang. Semua ignore kan. Bye2 tt.

Mohon sohai keluarkan patung mini  utk sembahan para tololwers dlm bilik
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:36 AM | Show all posts
Geli weh baca status yg dia tuju kt lopa...  saja nk trik perhatian lofa.. untung2 boleh buat duit..
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Hahahah....sedih nye hidup dia....
Ni sorang lagi bipolar ke ..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 28-4-2021 07:41 AM | Show all posts
missHaidiD replied at 28-4-2021 07:23 AM
Dgn benang ni aku percaya tt mmg tololwers tegar sohai. Baik kita ignore je. Tak pyh kasi perhatian  ...

APA LA BUShuk HATI SGT....


Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Lahhhhhh.. kalau tak berpunya sekali, lalu ke hajah tu nk hadap gigi social distancing 1 meter kau tu?? jahh buat muka toyell je lah kat kau sohaiii
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 28-4-2021 07:43 AM | Show all posts
Redmyvi replied at 28-4-2021 07:36 AM
Geli weh baca status yg dia tuju kt lopa...  saja nk trik perhatian lofa.. untung2 boleh buat duit..

sayang sayang ada makna ni...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 28-4-2021 07:45 AM | Show all posts
Netizen puas hati Neelofa dikompaun

PETALING JAYA C Netizen 1, Neelofa 0.

Seperti meraikan kemenangan, rata-rata pengguna media sosial hari ini meluahkan rasa puas hati berhubung tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pasangan selebriti terkenal, Neelofa dan Haris Ismail selepas dikenakan kompaun berjumlah RM60,000 hari ini.

Kompaun tersebut dikeluarkan oleh pihak berkuasa selepas pasangan tersebut didapati bersalah melanggar prosedur operasi standard (SOP) untuk majlis perkahwinannya pada 27 Mac lalu dan melanggar kebenaran untuk tujuan merentas negeri ke Pulau Langkawi, Kedah baru-baru ini.



ANTARA komen netizen berhubung laporan Neelofa dan Haris dikompaun selepas didapati melanggar SOP PKPB.
Kebanyakan netizen bersyukur kerana teka-teki mengenai tindakan yang akan dikenakan terhadap pasangan itu akhirnya terjawab hari ini.

Alhamdulillah, itu sikap adil dan saksama pihak berkuasa yang kami nantikan.

Bila sudah dikompaun, barulah kami (netizen) akan senyap, tulis seorang pengguna media sosial.

Dalam pada itu, terdapat juga netizen yang membanding-bandingkan jumlah kompaun yang dikenakan terhadap bekas pengacara MeleTOP berkenaan dengan seorang peniaga gerai burger baru-baru ini.



Untuk rekod, menurut Polis Diraja Malaysia dalam satu kenyataan rasmi hari ini memberitahu pasangan suami isteri itu dikompaun kerana melanggar kebenaran untuk tujuan merentas negeri yang diberikan oleh pegawai diberi kuasa di bawah subperaturan 4 (2) (d) Peraturan-Peraturan sama, memandangkan ada antara aktiviti itu berada di luar skop kebenaran diberikan polis.

Sementara, Harispula dikompaun RM10,000 kerana melanggar kebenaran untuk tujuan merentas negeri yang diberikan oleh pegawai polis.

Selain Neelofa dan Haris, 20 ahli keluarga pasangan itu turut dikenakan kompaun sebanyak RM1,500 seorang kerana gagal menjaga penjarakan fizikal sekurang-kurangnya satu meter sewaktu majlis akad nikah berlangsung. C K! ONLINE
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 07:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku dok kira.. Dah lebih 2 tahun dah.. Tapi masih hidup
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2021 08:13 AM From the mobile phone | Show all posts
missHaidiD replied at 28-4-2021 07:23 AM
Dgn benang ni aku percaya tt mmg tololwers tegar sohai. Baik kita ignore je. Tak pyh kasi perhatian  ...

Yezza... Tt ni fishy btol. Iolss rasa tt bkn setakat tololwer ss.. Lobenak pun ye.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list