Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
9011
View
111
Reply

Diana Mat Dah Ditahan Polis

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-5-2021 02:37 PM | Show all posts |Read mode
Seorang wanita yang memuat naik hantaran di media sosial yang mempunyai unsur ugutan selain menggunakan kata-kata kesat ke atas anggota polis yang bertugas di sekatan jalan raya (SJR) di Putrajaya ditahan pasukan keselamatan itu.


Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Mohd Fadzil Ali berkata, pihaknya menerima laporan mengenai pengguna Facebook bernama Diana Mat yang memuatnaik beberapa hantaran menggunakan perkataan kesat dan berunsur ugutan pada jam 10.53 pagi semalam.




Gambar hiasan




Perkataan tersebut antara lainnya adalah aku pusing balik rempuh korang, Penguatkuasa sama mcm hanjing, Kau dengan penjenayah sama je, Anjinglah kau, Bangsat punya Polis Putrajaya dan gampang, kau ingat aku takut, katanya dalam kenyataan hari ini.


Tambah beliau, bertindak atas maklumat polis manahan wanita berusia 36 tahun pada jam 9 malam semalam.


Hasil pemeriksaan lanjut ke atas suspek itu, pihak polis telah merampas peranti berupa telefon bimbit milik wanita tersebut yang dipercayai digunakan untuk memuatnaik hantaran di Facebooknya.


Wanita tersebut kini ditahan dan akan dibawa ke hadapan Majistret Putrajaya bagi mendapatkan perintah tahanan reman di bawah seksyen 117 Kanun Prosedur Jenayah bagi meneruskan siasatan.


Kes disiasat di bawah seksyen 507 Kanun Keseksaan (menakutkan secara jenayah), seksyen 504 Kanun Keseksaan (mengaibkan dengan niat hendak mendatangkan bangkitan marah) dan seksyen 233 Akta Komunikasi & Multimedia Malaysia 1998 (menggunakan perkhidmatan rangkaian & komunikasi secara tidak wajar), ujarnya.


Berikutan itu, Mohd Fadzil menasihatkan pengguna media sosial agar berhati-hati semasa mengeluarkan kenyataan atau komen yang boleh menjatuhkan imej, kredibiliti dan maruah seseorang ataupun jabatan.




Sumber: MalaysiaGazette

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 7-5-2021 02:39 PM | Show all posts
Pandan muka dah kena kutip.
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 02:40 PM | Show all posts
syabas inspektor sahab
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 02:46 PM | Show all posts
kata tak takut kann.. update status tak masa polis ketuk pintu?
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 02:48 PM | Show all posts
bodoh la lagi
org mmg marah dgn Polis skrg ni
tapi tgk keadaan lah
bukan semberono org mrh
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 02:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Jap lg NGO penuh depan balai
Freedom of speech katanya

Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 02:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Org kuat pkr .. ni la jd kalu obses politik sgt.. sampai polis buat keje pun ko nak politikkan ..
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 02:53 PM From the mobile phone | Show all posts
chandrahusin replied at 7-5-2021 02:48 PM
bodoh la lagi
org mmg marah dgn Polis skrg ni
tapi tgk keadaan lah

Atas sebab salah sendiri lak tu. Lagi bonggok tak kena saman pun menyalak lagi. Haa..padan la muka nya tunjuk hebat sangat
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 02:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Cepat betul pulis wat kerja....camne rupa diana ni?
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 02:55 PM | Show all posts
tak memasal kena angkut kan..
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 03:00 PM | Show all posts
Padan muka...

Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 03:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Terlepas mulut singa masuk mulut naga
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 03:18 PM | Show all posts
Firenzza replied at 7-5-2021 02:55 PM
Cepat betul pulis wat kerja....camne rupa diana ni?

apa susah..trace kat skmm jer. lainkali nak mencapab pakai otak
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 03:20 PM | Show all posts
bila otak...letak kat bontot...
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 03:24 PM | Show all posts
Satu pengajaran buat diana nie,lain kali sblum nk buat posting fikir dulu jgn asal bole je...
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 03:27 PM | Show all posts
alaa dia post apa
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 03:28 PM | Show all posts
semenjak dua menjak ni mmg ramai yg dah menyampah dgn polis tapi simpan dalam hati je
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 03:30 PM | Show all posts
Edited by Boomibulat at 7-5-2021 04:16 PM
Firenzza replied at 7-5-2021 02:55 PM
Cepat betul pulis wat kerja....camne rupa diana ni?

Berdasarkan gambar di tred satu lagi..
diana.png

Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 03:30 PM | Show all posts
toksah koyak la kat dalam tu karang

hg kata hg tera
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 03:30 PM From the mobile phone | Show all posts
mana muka si diana mat ni...? iols tak sabar nk body shaming...tities shaming...waist shaming...face shaming diye...

mmg la ramai baraaa je dgn roadblock..tapi nk buat mcm mana..masing2 paham la..masing2 ada tugas..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list