Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
123Next
Return to list New
3445
View
59
Reply

Israel Nak Jalin Hubungan Dengan Malaysia

[Copy link]

Author: CARI-MAL    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-6-2021 01:37 PM | Show all posts |Read mode
Duta besar Israel ke Singapura Sagi Karni menyatakan bahawa negaranya berusaha menjalin hubungan dengan negara-negara majoriti muslim di Asia Tenggara iaitu Malaysia, Indonesia dan Brunei.


Hasrat tersebut disampaikan selepas ketiga-tiga negara Islam tersebut mengutuk keras serangan udara Israel ke atas Gaza bulan lalu sehingga menyebabkan lebih 250 penduduk Palestin maut dibom.




Kredit foto: Arab News




Indonesia, Malaysia dan Brunei telah mendesak Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu untuk masuk campur dan menghentikan kekejaman yang dilakukan Israel terhadap rakyat Palestin dalam serangan selama 11 hari tersebut.


Kami bersedia untuk bercakap, kami bersedia untuk bertemu, dan pintu terbuka sejauh yang kami harapkan. Saya rasa tidak begitu sukar untuk mencari kami, kata Duta Besar Israel di Singapura itu.


Malaysia, Indonesia dan Brunei tidak mempunyai hubungan rasmu dengan Israel dan telah berulang kali meminta Israel untuk berhenti menjajah wilayah Palestin. Negara haram itu juga didesak untuk menerima penyelesaian dua negara berdasarkan perbatasan sebelum perang Timur Tengah 1967.


Sagi Karni berkata, kritikan dari pemimpin tiga negara itu tidak jujur dan mengabaikan hakikat sebenar konflik yang katanya antara Israel dan Hamas, dan bukan dengan rakyat Palestin.


Hamas adalah organisasi anti-Semit Saya tidak pasti bahawa banyak orang yang mengambil bahagian dalam perbahasan media sosial benar-benar memahami sifat radikal dan fasis Hamas, katanya seperti yang dilaporkan oleh agensi antarabangsa dalam wawancara video.


Selain Singapura, Israel mempunyai kedutaan di Vietnam, Thailand, Filipina dan Myanmar.




Sumber: Suara Merdeka

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 02:21 PM | Show all posts
golongan kuffar berbicara...
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 02:25 PM | Show all posts
letak syarat negara palestin mesti diiktiraf dan israel tidak lagi menceroboh hak palestin
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 02:48 PM | Show all posts
Edited by sidewinder at 18-6-2021 02:50 PM

ni kalu bang non jadi PM....timbalan dia guan eng....atau kit siang confem dah ON ni ....
pada aku laa....bubarkan negara isreal tp org palestine n org yahudi duduk sekali dlm satu negara yg bernama Palestine.....sama mcm kita kat sini....bangsa melayu...cina...india....iban bidayuh...kenyah....kadazan,,,bajau...melanau dll2 duduk dlm satu negara.....opss lupa bangsa johor sekali
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 02:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by tumpanglalu74 at 18-6-2021 03:08 PM
sidewinder replied at 18-6-2021 02:48 PM
ni kalu bang non jadi PM....timbalan dia guan eng....atau kit siang confem dah ON ni


https://youtu.be/5ZEQog522Ek

Agaknye deme ponah test DNA dia jumpe gene yahood.  Maka deme pon bersahabat handai la dengan dia.  Dia pon berase bangge..  Tup2 sekarang ney baru tau darah Melayu, Indon, Filipino sume ade tersesat DNA yahood.  Padan muke..

Pak Leman juey ayor nyor pon ade darah yahood.  Mak Jah juey cengkih pon ade darah yahood.  Kah2..
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 03:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Firasat aku antara 3 negara serangkai ni Indonesia yang first akan iktiraf Israel. Orang Malaysia yang vokal tu minoriti, yang majoriti nya lalang - 50% non moslem of course is a non issue.
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 03:06 PM From the mobile phone | Show all posts
kol 'od balevav penimah,
nefesh yehudi homiyah;
ulfa'ate mizrach kadimah,
'ayin let Zion tzofiyah

'od lo avdah tikvatenu,
hatikvah bat shnot 'alpayim;
lihyot'am chofshi be'artzenu,
'eretz-Zion Yerushalaiyim

Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 03:26 PM From the mobile phone | Show all posts
kakikuDibibirmu replied at 18-6-2021 03:06 PM
kol 'od balevav penimah,
nefesh yehudi homiyah;
ulfa'ate mizrach kadimah,


https://youtu.be/JPcNnHEsFM0

Nape la aku nampak Ahmad Nisfu sambey pake tengkolok & baju soltan tengah bergelek2..
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 03:52 PM | Show all posts
berani ke nk tolak lamaran yisroel
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 04:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 04:11 PM | Show all posts
UAE dan Arab kan dah berbaik ngan israel. malaysia yg berkiblatkan Arab mungkin kena pulas tangan dengan UAE utk berkawan2 ngan Israel
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 04:12 PM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 18-6-2021 02:52 PM
https://youtu.be/5ZEQog522Ek

Agaknye deme ponah test DNA dia jumpe gene yahood.  Maka deme po ...

Patut la jual air nyior & cengkih harga yahudi..
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 05:35 PM | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 18-6-2021 02:52 PM
https://youtu.be/5ZEQog522Ek

Agaknye deme ponah test DNA dia jumpe gene yahood.  Maka deme po ...

hey heyy heyyy .....ni semua pitnahhhhh.....video edit ni mana der bang non gitu......pelanduk dua serupa ni. Geng2 PH ni semua pitnah kan ?? dosa besar kalu pitnah bang non.....aku support bang non jadi PM malaysia takbirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 05:36 PM | Show all posts
Eh sibuk la..tu negara india tu terhegeh2 nk berbaik dgn korg..pergi sana
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 05:46 PM | Show all posts










Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 06:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Don't berbaik lah dgn zionist laknutallah ni...krg xmemasal dijajah cam palestin.... Dahle citizen malaysia ni byk yg tali barut xleh pkai punya org... Apa yg ada di Malaysia ye sampai berminat sgt dgn Malaysia..ke tgh mencari negara mana yg kebangkitan dari timur tu..tu yg nak indonesia, malaysia n brunei....
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 06:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Mungkin mencari keturunan ke 13 yang hilang di timur...
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 06:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Najib pun pernah beramas mesra dgn netanyahu, cube tgk cukup mesra sekali hubungan mereka, xkanlah sesame rakyat nak bgaduh
najib-and-israeli-pm.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 07:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan dah lama hada hubungan ekonomi backdoor ka?
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2021 07:57 PM From the mobile phone | Show all posts
mana big brother? cuba komen sikit
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list