Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
19250
View
186
Reply

"Baru Rakyat Tahu Siapa Hero, Siapa Zero,"- Lana Nodin

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 30-7-2021 03:41 PM | Show all posts |Read mode
Rentetan isu kerajaan dikatakan membelakangi Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-​Mustafa Billah Shah apabila sengaja mengadakan ‘parlimen lockdown’ atas keputusan Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah, pelakon Lana Nodin seolah-olah memulangkan paku buah keras kepada segelintir netizen yang selama ini lancang mengecam kelantangannya yang tular baru-baru ini.


Dalam satu perkongsian Instagramnya, Lana atau nama sebenarnya, Mazlina Hasan Nordin, 41, kekal dengan pendirian dan ketegasannya agar Noor Hisham meletakkan jawatan sebagai orang nombor satu dalam institusi kesihatan negara itu.




Foto: IG





“Ada juga orang buka mata akhirnya. Baru anda tahu siapa hero, siapa zero. Baru rakyat tahu,” tulis ibu kepada dua cahaya mata itu.


“Yang di-Pertuan Agong bertitah agar parlimen sambung bersidang sebagaimana dijadualkan tapi Ketua Pengarah Kesihatan berpendapat, parlimen tak boleh bersidang sebab Covid-19 sedang menular.


“Jadi, siapa lebih berkuasa? Dan, nak dengar cakap siapa?,” soalnya seraya menyertakan tanda pagar, #StepDownDG.




  



Dalam platform media sosial media, Twitter, ramai dalam kalangan netizen mula melahirkan kekecewaan dan mengharapkan Noor Hisham berhenti diperkotak-katikkan ahli politik dan menjalankan tugasnya dengan intergriti.


“Kekecewaan paling terbesar hari ini adalah DG Hisham,” tulis seorang netizen.


Sohor kini dalam laman sosial berkenaan, bagaimanapun ramai juga dalam kalangan netizen yang tampil mempertahankan Noor Hisham.


“Saya percaya, DG Hisham adalah seorang doktor bukan ahli politik. Saya percayakan doktor lebih daripada saya percayakan ahli politik.


“DG Hisham, kalau anda baca tulisan ini, buat yang terbaik buat kami (rakyat). Saya percayakan dengan anda sepenuh hati walaupun yang lain tidak. Tolong selamatkan negara,” tulis seorang netizen lain.




  



Terdahulu, Lana lantang mengkritik Noor Hisham dan menggesa agar segera meletakkan jawatan kerana apa yang berlaku dalam sistem kesihatan negara sekarang seperti ‘cakap tidak serupa bikin’.


Semalam, selepas ditangguh dua kali, Mesyuarat Khas Parlimen Penggal Ke-14 pada Khamis sekali lagi ditangguh iaitu pada pukul 5.15 petang.


Penangguhan itu diumumkan Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Seri Mohd. Rashid Hasnon.


Dalam kenyataannya, beliau memaklumkan terdapat dua lagi kes positif Covid-19 dikesan di bangunan Parlimen dan penangguhan dibuat bagi membolehkan semua orang di bangunan itu menjalani saringan COVID-19.


“Yang Dipertua Dewan Rakyat telah menerima surat pemakluman daripada Ketua Pengarah Kesihatan..”


Belum pun sempat beliau menghabiskan kenyataan, keadaan bertukar kecoh apabila beberapa Ahli Parlimen mula mempertikaikan kenyataan itu. -CARI


Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 03:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Dan ko tetap zero. Nanti da habis lockdown pi beram ke negara laki ko.

Kadang menteri saje petik nama dg. padahal nak lari dari pertanyaan parlimen/agong.
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 03:52 PM | Show all posts
alahai si mazlina ni yg zero tu ko la
tin kosong memang kuat berbunyi yachhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 03:54 PM | Show all posts
apalah nak jadi dgn malaysia....
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 03:57 PM From the mobile phone | Show all posts
citer politik..igt ada 'penamat' ke?
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 03:59 PM From the mobile phone | Show all posts
jijilaaa replied at 30-7-2021 03:54 PM
apalah nak jadi dgn malaysia....

"kami dpt vaksin pfizer..percuma...itu jadi di Malaysia...kak/bang"-PATI
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Sheols ni nak jadi semacam kepris kah? Hero rakyat melawan dewa???
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Lana Nordin ni ada masalah ke bezakan politician dan penjawat awam yg tiada kena mngena dgn politik??
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:03 PM | Show all posts
cha-cha replied at 30-7-2021 04:00 PM
Sheols ni nak jadi semacam kepris kah? Hero rakyat melawan dewa???

tapi salah pilih dewa....
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:04 PM | Show all posts
idong di makin sadizzz...
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:05 PM | Show all posts
#lakiomputih tak menjanjikan sel sel otak berhubung.
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:05 PM | Show all posts
Skuau replied at 30-7-2021 03:59 PM
"kami dpt vaksin pfizer..percuma...itu jadi di Malaysia...kak/bang"-PATI

akak ni ada ic biru, daftar dr bulan 3 tak dipanggil2 lagi dikk. akk bukan antibeksin. tp beksin anti dgn akk
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:06 PM | Show all posts
tin kosong
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:07 PM | Show all posts
apa la pompuan ni...dah naik meluat pulak kak ceri kat ko ni...
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:07 PM From the mobile phone | Show all posts
jijilaaa replied at 30-7-2021 04:05 PM
akak ni ada ic biru, daftar dr bulan 3 tak dipanggil2 lagi dikk. akk bukan antibeksin. tp beksin a ...

ujung2 PATI abangla lebih dulu dpt pfizer percuma drp akak....
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:10 PM From the mobile phone | Show all posts
diamlah hidung pinokio
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:12 PM | Show all posts
Kalau tak suka dok Msia..sila beram ke kampong laki kau tu.....
Entah2 laki pun dah jd penganggor terhormat kot..tu yg bini nya gila semacam..semua nak dikecam nya...
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:16 PM | Show all posts
kalau dr hisham stepdown lagi teruk la..sapa yg ko nak harapkan? menteri lalat sepanyol?
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:17 PM | Show all posts
Awat minah ni tak salahkan menteri kesihatan tros? Kan dlu suku sakat menteri meroyan kt usaha, strategi, keputusan semua di tgn pak menteri dia. DG just menjalankan tugas. Takdak plak minah ni bebunyi suh tok menteri kesihatan letak jawatan. Duk serang penjawat awam apekes. Mmg big bos org politik nyah. Depa la yg terajui setiap segment perkhidmatan awam. Bkn gituh???
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:19 PM From the mobile phone | Show all posts
kau ni tau beza pengarah dgn menteri ke tak?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list