Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
123Next
Return to list New
5901
View
41
Reply

Muka Ashraf Muslim ada senyum ooOOo....

[Copy link]

Author: Raline       Show all posts   Read mode

Author
Post time 31-7-2021 01:21 AM | Show all posts |Read mode

ASHRAF MUSLIM berkongsi keterujaan dapat menunaikan solat Jumaat hari ini.

Ashraf Muslim dapat solat Jumaat selepas berbulan mendaftar

PETALING JAYA – Pelakon Ashraf Muslim berkongsi berita gembira apabila dapat menunaikan solat Jumaat di Masjid Muadz Bin Jabal di Setiawangsa, Kuala Lumpur hari ini selepas mendaftar sejak beberapa bulan lalu.

Menerusi hantaran yang dimuat naik dalam Instagram miliknya, Ashraf, 40, berkata, peluang yang diberikan kepadanya itu tidak sesekali akan dipersia-siakan, lebih-lebih lagi kerana sudah lama tidak dapat menunaikan solat Jumaat.

“Alhamdulilah, semalam saya dapat panggilan jemputan untuk menunaikan solat Jumaat hari ini. Saya bersyukur sangat sebab ini yang saya nantikan.

“Itu pun selepas mendaftar berbulan-bulan untuk solat Jumaat. Peluang diberikan ini tidak saya lepaskan apatah lagi saya sudah rindu solat jemaah di masjid,” katanya.

Pada masa sama, pemilik nama lengkap Muhd. Ashraf Muslim itu turut menyatakan bahawa dia berasa sungguh seronok dan tenang apabila berpeluang untuk menunaikan ibadah di masjid.

“Allah Maha Besar, syukur. Siapa yang belum mendaftar untuk solat Jumaat di masjid pergilah daftar. Kita tak tahu rezeki kita macam mana nanti. Insya-Allah, Allah akan permudahkan. Kita hanya perlu buat ialah usaha, sabar dan berdoa selalu,” katanya.

Menerusi hantaran di Instagram, Ashraf turut berkongsi amalan sunat yang boleh dilakukan jika datang awal di masjid seperti membaca al-Quran dan melakukan solat sunat sebanyak yang mungkin.

Sekadar info, menerusi semakan dalam laman web rasmi Majlis Keselamatan Negara, jumlah Jemaah yang dibenarkan untuk menunaikan solat Jumaat di masjid zon sekitar Kuala Lumpur seramai 100 orang manakala untuk negeri Selangor ialah 40 orang jemaah. -K! ONLINE

Sumber:https://www.kosmo.com.my

Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 01:26 AM | Show all posts
ingtkn nk tambah lg satu...
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 01:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Tajuk mengundang. I pikir lain dah
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 02:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Gambar pakai kot gigi elok. Kenapa gambar belah kanan, gigi tunggang langgang
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 03:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Geli pula nampak muka senyum macam tu
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 03:33 AM From the mobile phone | Show all posts
meremang bulu nengok gambar belah kanan
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 04:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Gelinya mcm muka gatalhuhuu
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 04:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa dia dah tak tasty dah yer, nampak kepam dan rupa ala2 sohai sikit bila tanam pokok janggut tergantung dekat dagu tu.
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 06:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah.. semoga dipermudahkan urusan utk ke masjid pasni..
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 08:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Sebijik muka sohai. Cuma dia cerah
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 08:33 AM From the mobile phone | Show all posts
puccafan replied at 31-7-2021 02:07 AM
Gambar pakai kot gigi elok. Kenapa gambar belah kanan, gigi tunggang langgang

kalau tgk elok2, tunggang langgang jua giginya,,
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 08:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Olumis replied at 31-7-2021 03:08 AM
Geli pula nampak muka senyum macam tu

memang sejenis gatal pun kan?
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 10:40 AM From the mobile phone | Show all posts
kiah_mai_pulak replied at 31-7-2021 08:33 AM
memang sejenis gatal pun kan?

Gatal pun bini2 sayang... muahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 11:06 AM From the mobile phone | Show all posts
knp die sengih mcm sogay
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 11:11 AM | Show all posts
sohai 2.0...........
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 11:11 AM | Show all posts
hmmm bukan dulu heols herlok ke rupawan why begini sekarang yaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 11:12 AM From the mobile phone | Show all posts
mawarkhayalan99 replied at 31-7-2021 11:11 AM
hmmm bukan dulu heols herlok ke rupawan why begini sekarang yaaaa

mata tu mcm membatu je.. opppss mcam je ya
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 04:47 PM From the mobile phone | Show all posts
sakit kah dia
lain plak tgk muka
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 04:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Heh, ada lah iras sohai tu.
Dengan selebetnya lagi.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-7-2021 07:01 PM | Show all posts
Olumis replied at 31-7-2021 03:08 AM
Geli pula nampak muka senyum macam tu

TGH HAPPY OOO
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list